プライバシーに関する声明

Privacy policy in English

プライバシーに関する声明

収集されるデータ

お客様が直接提供する情報

トムラサービスの使用に関して自動的に収集される情報

サード パーティのソースからの情報

収集したデータの使用方法

お客様のデータの使用方法の例は次のとおりです

データの共有

プライバシー設定の選択

サブスクリプションの通信

ビデオの統合

Googleマップの統合

トムラが自動データ収集ツールを使用する方法

クッキーの利用について

その他の自動データ収集ツール

個人データに関するお客様の権利

プライバシーに関するお問い合わせ

プライバシーに関する声明

トムラは、すべての個人のプライバシーの基本的重要性を認識し、弊社とのあらゆるやり取りを保護し、法的要件をすべて満たすか上回る方法で、確実に処理するよう努めています。

このプライバシーに関する声明は、弊社のプライバシーに関する方針、および、お客様のオンライン活動から収集されることのある情報がどのように収集され、使用されるか、また、これらに対するお客様の選択肢について説明しています。 このプライバシーに関する声明は、トムラ社全体、トムラが所有するウェブサイト、ドメイン、サービス、アプリケーション、および製品に適用されます。

このプライバシーに関する声明は、サード パーティ製アプリケーション、製品、サービス、ウェブサイトまたは弊社の管理下のウェブプラットフォームで提供されリンクからアクセスできるソーシャル メディア機能には適用されません。 これらのリンクにアクセスするとトムラの管理下にあるウェブサイトから移動し、サードパーティーによりお客様の情報が収集されたり共有されたりすることがあります。 サードパーティーのウェブサイトやそれらのプライバシーに関する方針は弊社とは異なる場合があるため、弊社は、それらについて、いかなる責任も負わないものとします。 個人情報の収集と使用を許可する前に、アクセスするウェブサイトのプライバシーポリシーをお読みになることをお勧めします。

このプライバシーに関する声明の英語版の翻訳に矛盾がある場合、英語版が優先されます。 トムラのプライバシーに関する声明をダウンロードするにはこちらをクリックしてください。

収集されるデータ

個人データは、個人を特定する情報、または、それから直接または間接的に個人を特定することができる情報です。 弊社では、トムラオンラインプラットフォームの使用時、またはトムラの代理人との会話中または通信中に、お客様の個人情報を収集することがあります。

弊社がお客様から収集する個人情報は、やりとりの性質や使用するサービスにより異なりますが、以下のものが含まれることがあります。

お客様が直接提供する情報
  • 連絡先の情報: 弊社は、氏名、郵送先住所、電話番号、ファックス番号、Eメールアドレスおよびその他の同様の連絡先情報を含む個人および/またはビジネス連絡先データを収集することがあります。
  • 支払データ: クレジット/デビットカード番号、セキュリティコード番号、その他の関連請求情報など、支払いや詐欺防止に必要なデータを収集します。
  • アカウントデータ: 弊社は、トムラサービスの購入または登録、取引、請求およびサポート履歴、使用しているトムラ製品やサービス、およびお客様が作成したアカウントに関連するその他の情報を収集します。
  • 場所データ: 場所ベースのサービスを有効にした場合、または場所関連情報の提供を選択した場合に、位置情報データを収集することがあります。
  • セキュリティ資格情報データ: トムラアカウントへのアクセスと認証に必要なユーザーID、パスワード、パスワードヒント、および同様のセキュリティ情報を収集します。
  • 人口統計データ: 弊社は、国、性別、年齢、優先言語、一般的な教育および雇用の背景、および一般的な勤務データを含む、特定の人口統計データを収集またはサードパーティーから取得することがあります。
  • お客様の好み: 私たちは、私たちの製品、サービスに関連するお客様の好みや関心に関する情報(この情報はお客様により提供される場合やお客様の情報から推測する場合もあります)と、私たちからのどのような通信を好むかについての情報を収集します。
  • ソーシャル メディアのデータ: ソーシャルネットワークと情報を共有したり、さまざまなソーシャルメディアサイトで弊社とやりとりするために、ソーシャルメディア機能を提供することがあります。 これらの機能を使用すると、機能に応じて、ご自身に関する情報が収集または共有されたりすることがあります。 これらのウェブサイトで収集、使用、共有される可能性のある情報について理解するためには、ご使用になるソーシャルメディアサイトのプライバシーポリシーと設定を確認することをお勧めします。
  • 他の固有識別情報: 弊社がお客様から収集する可能性のあるその他の固有情報の例としては、製品のシリアル番号、会社の担当者と直接対話する際に提供する情報、電話またはメールでヘルプデスクまたはその他のカスタマーサポートチャネルに提供する情報、顧客調査への回答、 コンテスト、または弊社のサービスの提供を容易にし、お客様のお問い合わせに対応するためにお客様が提供した追加的な情報があります。 お客様は要求される個人情報を共有する必要はありませんが、情報を共有しないことを選択した場合、弊社のサービスや特定の特化した機能を提供することができない場合があります。 また、お客様からのお問い合わせに効果的に対応できない場合もあります。
トムラサービスの使用に関して自動的に収集される情報
  • デバイスのデータ: オペレーティングシステム、地域、言語、タイムゾーン、モデル番号、ブラウザのバージョン、コンピュータの製造元、接続ポート、固有のデバイス識別子、広告識別子、および製品によって異なる追加の技術情報など、コンピュータおよびブラウジングデバイスに関する情報が収集されます。
  • ウェブサイトの閲覧データ: 弊社は、トムラのウェブサイト、アプリケーション、および、私たちに代わってサードパーティーが提供するウェブサイトでお客様が閲覧し、対話するコンテンツ(および任意の広告)、弊社のウェブサイトにアクセスする前にお客様がアクセスしたウェブサイトのアドレス 、および、その他のクリックストリームの動作に関する情報を収集します。  この情報の一部は、クッキーなどの自動データ収集ツールを使用して収集されます。
  • 匿名または集計データ: 調査で匿名の回答やトムラサービスの使用方法に関する匿名の集計情報を収集することがあります。
サード パーティのソースからの情報

弊社では信頼するサード パーティのソースから、公開されたデータや商業的に利用可能なデータを取得することもあります。 このような情報は、お客様の氏名、住所、メール アドレス、好み、興味、特定の人口統計学的データなどの個人データを含まれることがあります。 たとえば、ソーシャルメディアログインを使用してアプリケーションにアクセスすると(たとえば、Facebookや他のソーシャルメディアの資格情報を使用してアプリケーションにログインする場合など)、個人データが収集されることがあります。 収集される基本的な詳細は、ソーシャルネットワークアカウントのプライバシー設定によって異なる場合があります。 さらに、トムラパートナーからトムラサービスを購入した場合、そのパートナーからご購入に関する特定の情報が提供されることがあります。 該当する場合は、詐欺防止機関または信用調査機関からの情報を、信用の決定に関連して受け取ることもあります。

また、企業データ、分析、サービスとしてのソフトウェアを提供する企業など、サードパーティーソースから集められた特定されていない人口統計/プロファイルデータなどの個人を特定しないデータも受け取ります。

より正確なパーソナライズされたサービス、コンテンツ、マーケティング、および広告を提供するために、データの正確性を保証し、優れた顧客体験を提供するために、弊社では上記のさまざまなソースから収集した情報を連結または組み合わせることがあります。 たとえば、商用ソースから取得した地理情報と、自動データ収集ツールで収集したIPアドレスを比較して、一般的な地域を導出することがあります。 情報は、クッキーやアカウント番号などの一意の識別子を介してリンクされることもあります。

収集したデータの使用方法

私たちは、より優れたサービスを提供し、お客様とトムラとの関係を管理するために個人情報を収集し、使用し、お客様の体験や私たちとの対話をパーソナライズします。 トムラは、お客様が提供する情報をEU一般データ保護規制(GDPR)に準拠する方法で処理(収集、保管、使用)します。弊社においては、個人情報に関する法令、国が定める方針及び規範を遵守し、利用目的の範囲を超えた取扱いは行いません。また、収集した個人データは正確かつ安全な管理を行い、必要以上に長く保管しないよう努めます。トムラには、所得税や監査目的に必要な情報など、法律に従って情報を保持することが求められています。 特定の種類の個人データを保管する期間は、特定のビジネスセクターの要件と合意された慣行によって管理されます。 個々のビジネスニーズに応じて、これらの期間に加えて個人データが保持されることがあります。

お客様のデータの使用方法の例は次のとおりです:
  1. お客様の体験

正確な連絡先や登録データを維持し、包括的な顧客サポートを提供し、お客様の興味のある製品、サービス、機能を提供することで、シームレスな顧客体験を提供します。 また、お客様のデータを使用して、カスタマイズされた体験を提供し、お客様に提供するコンテンツをパーソナライズし、トムラサービスの使用に基づいて推奨事項を作成します。

2. トランザクションのサポート

トランザクションや商品またはサービスの注文の完了、アカウントの管理、支払いの処理、出荷と配送の手配、修理と返品を容易にすることをサポートします。

3. 製品サポート ・改善

弊社の製品、ソリューション、サービス、サポートの性能と運用を改善し、保証のサポート、タイムリーなファームウェアやソフトウェアのアップデート、アラートを含め、デバイスやサービスの継続的な運用を保証します。

4. 管理上のコミュニケーション

トムラサービスについてお知らせします。 管理上のコミュニケーションの例には、お客様のお問い合わせやご要望への返答、サービス完了または保証関連の連絡、安全リコールの通知、合併、買収または売却に関連する企業の最新情報が含まれます。

5. セキュリティ

弊社のウェブサイト、製品、機能、サービスの完全性とセキュリティを維持し、お客様の情報を損なう可能性のあるセキュリティ脅威、詐欺またはその他の犯罪的または悪意のある行為を防止および検出します。 弊社と対話する際には、個人データへのアクセスを許可する前に、パスワードとユーザーIDの入力など、身元を確認するための合理的な措置も講じます。 また、私たちの物理的な場所を保護するために、CCTVなどの追加のセキュリティ手段を使用することもあります。

6. 事業運営

募集、身分証明の確認、クレジットの申請を行う場合の与信決定、ビジネスリサーチと分析の実施、企業の報告と管理、スタッフのトレーニングと品質保証の目的(顧客サポートへの呼び出しの監視や録音を含む) )やアウトリーチなど一般的な事業運営

データの共有

合法的な目的がある場合は、トムラと契約したサードパーティーのサービスプロバイダにお客様の個人情報を渡すことがありますが、これはお客様の同意を得た場合や法的な必要がある場合にのみ行われます。 お客様のデータを共有する可能性のあるサードパーティーには、お客様の詳細情報を安全に保管し、弊社に代わって提供するサービスを履行するためにのみお客様のデータを使用することが義務付けられています。 このサービスを実行するためにデータが必要なくなった場合、お客様の個人情報はトムラの手続きに従って処理されます。

プライバシー設定の選択

お客様は特定のトムラサービスに関連する弊社からの通信を受け取ることを選択できます。 また、郵便、Eメール、電話、FAX、携帯電話、インターネットなどの通信方法でトムラからの一般的な通信を受け取ることも選択できます。

データ収集時点でサブスクリプションまたは一般的な通信の受信を選択したり変更することができます。また、次のセクションで説明される方法で選択・変更できます。 これらのオプションは、主に注文完了、契約、サポート、製品安全に関する警告、または、これらの通信の主な目的が本質的にプロモーションではなく、管理上および取引上の注意事項を管理するためである場合は適用されません。

サブスクリプションの通信

サブスクリプションの通信にはメール マガジン、会社開示についての通知など明示的にお客様が要求された通知、または受信に同意した通知が含まれます。

ニュースレターに登録するには、ダブルオプトインプロセスを使用します。 登録後、ニュースレターの受信を希望することを確認するメールが提供されたメール アドレスに送信されます。 24 時間以内に登録が確認されない場合、お客様の情報はロックされ、1か月後に自動的に削除されます。 さらに、登録の際に使用したIPアドレスおよび登録と確認の日時も保存されます。 このプロセスの目的は、お客様の登録を証明し、必要に応じて、お客様の個人情報の悪用の可能性を調査するためです。

そのような通信をリクエストされた後、次のいずれかの方法で通信をオプトアウトすることができます。

Eメールの「オプトアウト」または「登録解除」リンクを選択、または、それぞれサブスクリプションで、Eメールに含まれる指示に従ってください。

お客様の選択肢を最初に登録されたウェブサイトに戻り、オプトアウトの指示に従ってください。

お問い合わせの際は、『お問い合わせ窓口』より弊社のデータ保護責任者宛ご連絡ください。お名前、連絡先情報、およびオプトアウトするトムラサブスクリプションまたはマーケティングに関する特定の情報を必ず提供してください。

ビデオの統合

弊社のウェブサイトでは、2つの外部サードパーティビデオプラットフォーム、 TwentyThreeおよびYouTubeのいずれかが統合されたビデオを提供しています。 お客様が特にプラットフォームの通知サービスに加入していない限り、TwentyThreeビデオプラットフォームには個人情報は保存されません。 YouTubeでホストされている動画は、すべて「拡張データ保護モード」で統合されています。動画を再生しない限り、YouTubeのユーザーとしてお客様に関するデータが送信されることはありません。 ビデオの再生に関するデータが送信されるのは、ビデオが再生された場合のみです。 弊社はこのデータ伝送に影響を与えることはできません。

Googleにログインしている場合、Googleのウェブサイトに統合されたYouTube動画をクリックすると、セッションに関するデータを自身のアカウントに直接関連付けることができます。 YouTubeにお客様のプロファイルとお客様のデータを関連させたくない場合は、ボタンをアクティブにする前にログアウトする必要があります。 YouTubeはお客様のデータをユーザープロファイルとして保存し、広告、市場調査、またはウェブサイトのニーズに基づいたデザインの目的で使用します。 このような評価は、(ログインしていないユーザーの場合でも)特にニーズに基づいた広告を提供するために、またソーシャルネットワークの他のユーザーにお客様のウェブサイトの活動について知らせるために行われます。 お客様はこれらのユーザープロファイルの作成を取り消す権利がありますが、この権利を行使するにはYouTubeに連絡する必要があります。

YouTubeによるデータの収集および処理の目的と範囲についての詳細情報は、YouTubeのデータ保護の声明をご覧ください。 また、お客様のプライバシーを保護するための権利と可能な構成についての詳細は、https://www.google.de/intl/de/policies/privacyをご覧ください。 また、Googleは、米国でのお客様の個人情報を処理し、欧州米国間のプライバシーシールド、https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework、に取り組んでいます。

Googleマップの統合

このウェブサイトでは Googleマップ サービスを使用します。 これにより、インタラクティブマップをウェブサイトに直接表示したり、地図機能を便利に使用できるようになります。

ウェブサイトにアクセスすると、Googleはウェブサイトのそれぞれのサブページを呼び出した情報を受け取ります。 Googleにログインしている場合、データは直接お客様のアカウントに関連付けられます。 Googleのプロファイルにお客様のデータを関連させたくない場合は、ボタンをアクティブにする前にログアウトする必要があります。 Googleは、お客様のデータをユーザープロファイルとして保存し、広告、市場調査、またはニーズに基づいたウェブサイトの設計のために使用します。 このような評価は、(ユーザーがログインしていない場合でも)特にニーズに基づいた広告を提供するために、またソーシャルネットワークの他のユーザーにお客様の活動について知らせるために行われます。 お客様はこれらのユーザープロファイルの作成を取り消す権利がありますが、この権利を行使するにはGoogleに連絡する必要があります。

プラグインのプロバイダーのデータ保護の声明では、プラグインのプロバイダーによるデータの収集と処理の目的と範囲についての詳細情報があります。 また、これに関するお客様のプライバシーを保護するための権利と可能な構成についての詳細は、 https://www.google.de/intl/de/policies/privacy をご覧ください。 また、Googleは、米国でのお客様の個人情報を処理し、欧州米国間のプライバシーシールド(https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework)に取り組んでいます。

トムラが自動データ収集ツールを使用する方法

弊社は、特定の他の企業がトムラのウェブサイト上でクッキー、ウェブビーコンおよびその他の同様の技術(総称して「自動データ収集ツール」)を使用することを許可します。 これはお客様のサービスの利用を理解し、ユーザー体験を改善し、パーソナライズされた機能とコンテンツを提供するために行われ、 弊社のマーケティング活動を最適化し、 サードパーティの広告会社がお客様の関心に合った広告をインターネット上で配信するために使用されることもあります。

クッキーの利用について

クッキーは、少量の情報を含むテキストファイルで、デバイスにダウンロードされるます。詳しく説明すると、ウェブサイトにアクセスしたときにデバイスで使用するブラウザにダウンロードされ、 ブラウザにクッキーを配置するエンティティは、設定したクッキーに関する情報を読み取ります。 クッキーは通常、ブラウザを閉じた後にデバイスに残らない「セッションクッキー」、またはデバイスを削除するか期限切れになるまで通常はデバイスに残る「永続的クッキー」として分類されます。

さまざまな機能を実行するために、さまざまなクッキーが使用されています。

  1. 不可欠なクッキー

いくつかのクッキーは、お客様がウェブサイトを移動し、ウェブサイトのセキュリティ保護された場所にアクセスするなどの機能を使用できるようにするために不可欠です。 これらのクッキーがなければ、使用しているデバイスのタイプに基づいて適切なコンテンツを有効にすることはできません。

2. お客様の選択を記憶するクッキー

これらのクッキーは、ウェブサイトでお客様が選んだ選択肢(言語や地域など)を記憶し、よりパーソナライズされた機能を提供します。 これらのクッキーは、テキストサイズ、フォント、およびカスタマイズ可能なウェブページの他の部分に対する変更も記憶できます。 また、ビデオの視聴やブログへのコメントなど、お客様が求めているサービスを提供するために使用することもできます。 これらのクッキーが収集する情報は匿名化されている可能性があり、他のウェブサイトでの閲覧活動を追跡することはできません。

3. お客様の体験をパーソナライズするためのクッキー

また、クッキーを使用してウェブサイトの動作や外観を変更し、 私たちのウェブサイトでのお客様の行動から推測する情報、または、お客様が既に登録されている場合は、お客様についてすでに存じている情報を基にお客様の体験をパーソナライズします。 これらのクッキーは、弊社から送信されるサービス、または後続のセッションでお客様のウェブサイトに送付されるコンテンツや外観を調整するために使用されることがあります。 たとえば、ウェブページをパーソナライズされた場合、または製品やサービスを登録された場合、クッキーはウェブページ サーバーが個人の特定情報を呼び出すために使用されます。 次回、お客様がウェブサイトにアクセスすると、以前に提供した情報を取得できるので、以前に選択したウェブサイトの機能を簡単に使用できます。 複数のデバイスまたはコンピュータを定期的に使用している場合は、クッキーをまとめてリンクし、継続してパーソナライズされたオンライン体験を得ることができます。 また、既知の情報に基づいてお客さまの情報をパーソナライズすることができます。 クッキーを使用することで、弊社のウェブサイトに訪問するユーザーは、独自のウェブエクスペリエンスを体験できます。

4. パフォーマンスと分析のためのクッキー

弊社では、弊社独自のクッキーやサードパーティのクッキー、その他の識別子(ウェブビーコンなど)を使用し、お客様によるウェブサイトやサービスの使用を把握し、パフォーマンスを向上させ、お客様や訪問者の好みに合わせて開発します。 たとえば、クッキーとウェブビーコンを使用することにより、異なるデザインを試験したり、弊社のウェブサイト全体で一貫した外観を維持できます。また、 ユーザーがウェブサイトやコミュニケーションにどのように関わっているかを追跡し、トレンド分析を提供し、エラーを追跡し、キャンペーンの有効性を評価することもできます。 Google Inc.が運営するGoogle Analyticsなどを使用して、ウェブサイトの使用状況や活動状況を追跡します。

収集されたデータは、一般に、ビジネス分析、サイト/プラットフォームの改善、およびパフォーマンスメトリックの傾向と使用パターンを提供するために集約されます。 弊社のクッキーまたは分析結果は、ビジネスパートナーと共有することもあります。 弊社が収集する情報の種類には、訪問者の数、ログインしたユーザーの数、訪問した日数、ウェブサイトとサービスの期間、および地域が含まれますが、一般的に個人を特定するために使用されません。 また、パートナーのウェブサイトへの訪問者に関する同様の情報を受け取る場合があります。 ウェブサイトの利用状況データがGoogle Analyticsにより収集されることを防止するためには、Google Analyticsオプトアウト・ブラウザ・アドオンをインストールしてください。 このアドオンは、ウェブサイトで実行されているGoogle AnalyticsのJavaScript (ga.js、analytics.js、およびdc.js)に、情報を送信しないように指示します。 Google Analyticsが使用されないようにブラウザ用のアドオンをインストールするにはGoogle Analyticsのオプトアウトページをご覧ください。 ウェブサイト上のソーシャルメディア共有ボタンを使用して情報を共有する場合にも、クッキーが使用されることがあります。 ソーシャルネットワークはこのことを記録します。 この情報は、ターゲット化や広告活動にリンクされる可能性があります。 これらのサードパーティーにより使用されるクッキーの種類およびそれらにより生成される情報の使用方法は、それらの企業のプライバシーポリシーにより管理されます。

その他の自動データ収集ツール

ウェブビーコン

弊社は、パフォーマンスを測定し、より関連性の高いコンテンツと広告を提供するためにサードパーティーを使用し、サードパーティーがウェブビーコン(通常はクッキーと組み合わせて)を使用して、お客様のウェブサイトの使用状況やEメールやその他の通信とのやりとりに関する情報を収集することを許可することがあります。 ウェブビーコン(ウェブバグまたはクリアGIFとも呼ばれる)は、通常、オンラインのコンテンツ、ビデオ、およびEメールに埋め込むことができる透明なグラフィック画像(通常1ピクセル×1ピクセル)であり、サーバーが デバイスからの情報、特定のコンテンツまたは特定のEメールメッセージを表示したタイミングを知り、ビーコンを表示した日時やデバイスのIPアドレスを特定します。 たとえば、私たちのメッセージが開かれたかどうか、私たちのメーリングツールが正しく機能しているかどうかを判断するために、プロモーションメールやニュースレターにウェブビーコンを含めることがあります。

個人データに関するお客様の権利

弊社がお客様の個人情報を所持または処理している間は、データ対象者としてお客様は以下の権利を有します。

  • アクセス権:弊社が保有しているお客様の情報のコピーを要求する権利があります。
  • 修正の権利:弊社が保持しているお客様のデータが不正確または不完全である場合、データを修正する権利を有します。
  • 情報消去の権利:特定の状況では、お客様のデータを記録から消去することを求めることができます。
  • 処理の制限の権利:特定の条件が適用される場合、処理を制限する権利があります。
  • 携行性の権利:弊社が保有しているお客様のデータを別の組織に移動する権利があります。
  • 反対する権利: お客様は特定のタイプの処理に直接反対する権利があります
  • プロファイリングを含む自動化された処理に反対する権利:また、お客様は自動化された処理またはプロファイリングにおいて法的影響の対象となる権利もあります。
  • 司法審査の権利:トムラがアクセス権の下でお客様の要求を拒否した場合、その理由を提供します。 お客様は下記の苦情の権利があります。 お客様の個人情報の処理に関与するサードパーティーがある場合は、上記の要請はすべて転送されます。
プライバシーに関するお問い合わせ

弊社においては、個人データの適正な取り扱い確保のため、規程・ガイドライを定めて安全管理に努め、個人データへの不正アクセス、紛失、破壊、漏洩などが発生しないよう対策を講じています。トムラ・ジャパン株式会社による個人情報の処理方法やその他お問い合わせ事項については、『お問い合わせ窓口』までお問い合わせください。


English

Privacy Policy

TOMRA recognizes the fundamental importance of privacy for all individuals and strives to ensure that all interactions with our company are protected and handled in a way that meets or exceeds all legal requirements.

We take your privacy seriously, and we never sell any data pertaining to users of our systems. Any personal data collected is used solely to enhance your experience in using our website and offer you relevant information.

When it comes to your rights as a consumer, we want to make sure you have everything you need to make informed decisions.

If you have any questions, please CONTACT US using our contact form.

TOMRA PRIVACY STATEMENT

This Privacy Statement informs you of our privacy practices and of the choices you can make about the way we collect and use information about you, including information that may be collected from your online activity. This Privacy Statement applies to all TOMRA companies as well as TOMRA-owned websites, domains, services, applications, and products.

This Privacy Statement does not apply to third-party applications, products, services, websites or social media features that may be accessed through links we provide on web platforms under our control. Accessing those links will cause you to leave the TOMRA-controlled websites and may result in the collection or sharing of information about you by a third-party. We do not control, endorse or make any representations about those third-party websites or their privacy practices, which may differ from ours. We encourage you to review the privacy policy of any site you interact with before allowing the collection and use of your personal data.

In case of inconsistencies between any translations of the English version of this Privacy Statement, the English version will take precedence.

WHAT DATA IS COLLECTED

Personal data is any information that personally identifies you or from which you could be identified either directly or indirectly. We may collect your personal data through your use of TOMRA online platforms or during conversations or correspondence with TOMRA representatives.

The personal data we collect from you depends on the nature of your interaction with us or on the services you use, but may include the following:

Information you provide directly
  • Contact Data: We may collect personal and/or business contact data including your first name, last name, mailing address, telephone number, fax number, email address and other similar contact information.
  • Payment Data: We collect data necessary for processing payments and fraud prevention, including credit/debit card numbers, security code numbers and other related billing information.
  • Account Data: We collect information such as how you purchased or signed up for TOMRA services, your transaction, billing and support history, the TOMRA products and/or services you use and anything else relating to the account you create.
  • Location Data: We may collect geolocation data when you enable location-based services or when you choose to provide location-related information.
  • Security Credentials Data: We collect user IDs, passwords, password hints, and similar security information required for authentication and access to TOMRA accounts.
  • Demographic Data: We may collect, or obtain from third parties, certain demographic data including country, gender, age, preferred language, general educational and employment background, and general job interest data.
  • Preferences: We collect information about your preferences and interests as they relate to our products, services (both when you tell us what they are or when we deduce them from what we know about you) and how you prefer to receive communications from us.
  • Social Media Data: We may provide social media features that enable you to share information with your social networks and to interact with us on various social media sites. Your use of these features may result in the collection or sharing of information about you, depending on the feature. We encourage you to review the privacy policies and settings on the social media sites you use to make sure you understand the information that may be collected, used, and shared by those sites.
  • Other Unique Identifying Information: Examples of other unique information that we may collect from you include product serial numbers, information you provide when you interact in-person, online or by phone or mail with company representatives, help desks or other customer support channels, your responses to customer surveys or contests or additional information you have provided to us to facilitate delivery of our services and to respond to your inquiries. You are not required to share the personal data that we request, however, if you choose not to share the information, in some cases we will not be able to provide you with our services, certain specialized features or be able to effectively respond to any queries you may have.
Information automatically collected about your use of TOMRA services
  • Device Data: We collect information about your computer and/or browsing device such as operating system, region, language, time zone, model number, browser version, computer manufacturer, connection port, unique device identifiers, advertising identifiers and additional technical information that varies by product.
  • Website Browsing Data: We collect information about your visits to and your activity on TOMRA websites, applications or websites “powered by” another company on our behalf including the content (and any ads) that you view and interact with, the address of the website from which you arrived and other clickstream behavior. Some of this information is collected using automatic data collection tools such as cookies.
  • Anonymous or Aggregated Data: We may collect anonymous answers to surveys or anonymous and aggregated information about how TOMRA services are used.
Information from third-party sources

We may also acquire data from third-party sources that we deem to be credible and that are either publicly-available or available on a commercial basis. Such information may include personal data such as your name, address, email address, preferences, interests, and certain demographic data. For example, personal data may be collected when you access our applications through social media logins (e.g., logging in to our applications using your Facebook or other social media credentials). The basic details we receive may depend on your social network account privacy settings. In addition, if you purchase TOMRA services from a TOMRA partner, we may receive certain information about your purchase from that partner. If applicable, we may also receive information from fraud prevention agencies or from credit reporting agencies in connection with credit determinations.

We also receive non-personal data, such as aggregated or de-identified demographic/profile data, from third-party sources such as companies that specialize in providing enterprise data, analytics and software as a service.

In order to ensure data accuracy and offer a superior customer experience by providing you with better personalized services, content, marketing and ads, we may link or combine the information that we collect from the different sources outlined above. For example, we may compare the geographic information acquired from commercial sources with the IP address collected by our automatic data collection tools to derive your general geographic area. Information may also be linked via a unique identifier such as a cookie or account number.

HOW COLLECTED DATA IS USED

We collect and use personal data to manage your relationship with TOMRA and better serve you by personalizing your experience and interaction with us. TOMRA will process (collect, store and use) the information you provide in a manner compatible with the EU’s General Data Protection Regulation (GDPR). We will endeavor to keep your information accurate and up to date, and not keep it for longer than is necessary. TOMRA is required to retain information in accordance with the law, such as information needed for income tax and audit purposes. How long certain kinds of personal data should be kept may also be governed by specific business-sector requirements and agreed practices. Personal data may be held in addition to these periods depending on individual business needs.

Examples of how we may use your data include:

Customer experience

Providing you with a seamless customer experience by maintaining accurate contact and registration data, delivering comprehensive customer support, offering products, services and features that may interest you. We also use your data to deliver a tailored experience, personalizing the content you receive and creating recommendations based your use of TOMRA services.

Transaction support

Assisting you in completing transactions and orders of our products or services, administering your account, processing payments, arranging shipments and deliveries and facilitating repairs and returns.

Product support & improvement

Improving the performance and operation of our products, solutions, services and support, including warranty support and timely firmware and software updates and alerts to ensure the continued operation of the device or service.

Administrative communications

Communicating with you about TOMRA services. Examples of administrative communications may include responses to your inquiries or requests, service completion or warranty-related communications, safety recall notifications, or applicable corporate updates related to mergers, acquisitions or divestitures.

Security

Maintaining the integrity and security of our websites, products, features and services and preventing and detecting security threats, fraud or other criminal or malicious activity that might compromise your information. When you interact with us, we will also take reasonable steps to verify your identity, such as requiring a password and user ID, before granting access to your personal data. We may also maintain additional security measures, such as CCTV, to safeguard our physical locations.

Business operations

Conducting ordinary business operations, including recruiting, verifying your identity, making credit decisions if you apply for credit, conducting business research and analytics, corporate reporting and management, staff training and quality assurance purposes (which may include monitoring or recording calls to our customer support) and outreach.

SHARING OF DATA

We may pass your personal data on to third-party service providers contracted to TOMRA in the course of dealing with you if there is a legitimate purpose for doing so, however this will only occur if we have obtained your consent, or if we are otherwise legally required to do so. Any third parties that we may share your data with are obliged to keep your details securely, and to use them only to fulfil the service they provide you on our behalf. When they no longer need your data to fulfil this service, they will dispose of the details in line with TOMRA’s procedures.

CHOOSING YOUR PRIVACY PREFERENCES

You have the option of subscribing to communications from us related to specific TOMRA services. You can also choose to receive general communications from TOMRA and you can select how those communications are delivered – e.g., via postal mail, email, telephone, fax, mobile device or online.

You can make or change your choices about receiving either subscription or general communications at the data collection point or by using other methods, which are described in the following sections. These options do not apply to communications primarily for the purpose of administering order completion, contracts, support, product safety warnings, or other administrative and transactional notices where the primary purpose of these communications is not promotional in nature.

Subscription communications

Subscription communications include email newsletters, notification of company disclosures, etc. that may be expressly requested by you or which you consented to receive.

To register for our newsletter, we use the so-called double-opt-in process. This means that after you register, we send an email to the email address you gave asking for confirmation that you wish to receive the newsletter. If you do not confirm your registration within 24 hours, your information is locked and automatically deleted after a month. In addition, we save the IP addresses you used and the times of registration and confirmation. The purpose of the process is to prove your registration and, if necessary, to investigate possible misuse of your personal information.

After you request such communications, you may opt out of receiving them by using one of the following methods:

  • Select the email’s “Opt out” or “Unsubscribe” link, or follow the instructions included in each email subscription communication.
  • Return to the website(s) where you originally registered your preferences and follow the instructions to opt out.
  • Contact us. Be sure to provide your name, contact information, and specific relevant information about the TOMRA subscriptions or marketing that you no longer wish to receive.

Integration of videos

We offer videos on our website that are integrated from one of two external third-party video platforms: TwentyThree and YouTube. No personal data is stored on the TwentyThree video platform, unless you specifically subscribe to the platform’s notification service. Videos that are hosted on YouTube are all integrated into the “extended data protection mode”, i.e. no data may be transmitted about you as a user of YouTube if you do not play the videos. It is only when you play the videos that data pertaining to your playing of the video is transmitted. We have no influence on this data transmission.

If you are logged into Google when you click on an YouTube video that is integrated on our website, data about your session can be directly associated with your account. If you do not wish YouTube to associate your data with your profile, you must log out before activating the button. YouTube stores your data as user profiles and uses them for the purposes of advertising, market research and/or the needs-based design of their website. Such an evaluation takes place, in particular (even for users who are not logged in) to provide needs-based advertising and in order to inform other users in the social network about your activities on our website. You have the right to revoke the creation of these user profiles, although you must contact YouTube to exercise this right.

You can find more information about the purpose and scope of data collection and processing by YouTube in their data protection statement. You can also find further information there on your rights and configuration possibilities to protect your privacy: https://policies.google.com/privacy?hl=en&gl=en.  Google also processes your personal data in the USA and has committed to the EU-US Privacy Shield: https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework.

Integration of Google Maps

We use the Google Maps service on this website. This enables us to display interactive maps directly on the website and to allow you convenient use of the map function.

When you visit the website, Google receives the information that you have called up the respective sub-page of our website. If you are logged into Google, your data is directly associated with your account. If you do not wish Google to associate your data with your profile, you must log out before activating the button. Google stores your data as user profiles and uses them for the purposes of advertising, market research and/or the needs-based design of their website. Such an evaluation takes place, in particular (even for users who are not logged in) to provide needs-based advertising and in order to inform other users in the social network about your activities. You have the right to revoke the creation of these user profiles, although you must contact Google to exercise this right.

You can find more information about the purpose and scope of data collection and processing by the plug-in provider in their data protection statement. You can also find further information there on your rights in this regard and configuration possibilities to protect your privacy: https://policies.google.com/privacy?hl=en&gl=en. Google also processes your personal data in the USA and has committed to the EU-US Privacy Shield: https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework.

YOUR RIGHTS CONCERNING YOUR PERSONAL DATA

At any point while we are in possession of or processing your personal data, you, the data subject, have the following rights:

  • Right of access and review: you have the right to know how your personal information is used and to request a copy of the information that we hold about you in an accessible format.
  • Right of rectification: you have a right to correct data that we hold about you that is inaccurate or incomplete.
  • Right to be forgotten (Right to erasure): in certain circumstances you can request that we erase data we hold about you from our records.
  • Right to restriction of processing: where certain conditions apply to have a right to restrict the processing.
  • Right of portability: you have the right to have the data we hold about you transferred to another organization.
  • Right to object: you have the right to object to certain types of processing such as direct marketing or selling/sharing your data.
  • Right to object to automated processing, including profiling: you also have the right to be subject to the legal effects of automated processing or profiling.
  • Right to judicial review: in the event that TOMRA refuses your request under rights of access, we will provide you with a reason as to why. You have the right to complain as outlined below. All of the above requests will be forwarded on should there be a third party involved in the processing of your personal data.

CONTACT US

In the event that you wish to inquire about how your personal data is being processed by TOMRA, or how your data privacy inquiry has been handled, please contact us using the contact form on this web site.